Mielikuvituksen tuotetta - Fernando Sorrentino


Texto en español en Badosa: "Mera sugestión".

Traducido al finlandés.

Ystäväni ovat aina sanoneet että minulla on liian vilkas mielikuvitus. Ehkä he ovat oikeassa. Tätä väitettään he perustelevat seuraavalla pienellä episodilla joka sattui minulle viime torstaina.
Olin lukemassa aamupäivällä kauhukertomusta kun mielikuvitukseni lähti liikkeelle - kaiken lisäksi siis täydessä päivänvalossa. Sain päähäni sellaisen ajatuksen että keittiössäni oli raakalaismainen murhaaja, joka odotti minua siellä suuri puukko kädessään valmiina heittäytymään päälleni ja iskemään veitsen selkääni. Istuin keittiön ovea vastapäätä eikä kukaan olisi voinut astua siitä sisään minun huomaamattani, eikä keittiöön ollut muuta sisäänkäyntiä kuin juuri tuo ovi - kaikesta tästä huolimatta olin täysin vakuuttunut siitä että murhaaja väijyi minua tuon suljetun oven takana.
Olin niin kuvitelmieni vallassa etten uskaltanut mennä keittiöön. Aloin huolestua, koska lounasaika lähestyi enkä missään tapauksessa voinut käyttää keittiötäni.
Silloin ovikello soi.
Sisään! huusin nousematta paikaltani. - Ovi ei ole lukossa.
Talonmies astui sisään, kädessään pari kolme kirjettä.
Jalkani puutui, sanoin. - Voisitteko hakea minulle lasillisen vettä keittiöstä?
Talonmies suostui ehdotukseeni, avasi keittiön oven ja meni sisään. Kuulin tuskanhuudon sekä äänen joka syntyy kun maahan kaatuva ruumis vetää mukanaan lattialle lautasia ja pulloja. Hyppäsin ylös tuolistani ja ryntäsin keittiöön. Talonmies makasi kuolleena lattialla, valtava puukko selkään iskettynä. Nyt, jo hieman rauhoittuneena, pystyin toteamaan että keittiössä ei tietenkään ollut mitään murhaajaa.
Oli aivan loogista että kyseessä oli ollut pelkkä mielikuvituksen tuote.

Fernando Sorrentino

No hay comentarios: